Selamat! Setelah 11 Tahun Menikah Akhirnya Siti Nurhaliza Hamil Anak Pertama

Selamat! Setelah 11 Tahun Menikah Akhirnya Siti Nurhaliza Hamil Anak Pertama
Siti Nurhaliza.

JAKARTA - 1 tahun penantian akhirnya penyanyi Siti Nurhaliza Tarudin hamil anak pertama. Kabar bahagia itu ia bagikan melalui akun Instagramnya, @ctdk. Ia mengunggah fotonya memegang perutnya yang membuncit.

"Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami," tulisnya pada Jumat (13/10/2017).

Kandungan istri Datuk Datuk Khalid Mohamad Jiwa itu kini sudah berusia empat bulan. "Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya kerana allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar," lanjut Siti.

Demi menjaga kandungannya, Siti Nurhaliza memutuskan untuk beristirahat dari aktivitasnya di dunia tarik suara. Ia berharap dengan pengumuman kehamilan itu pihak-pihak yang mengundangnya bisa memahami ketika ia tidak bisa memenuhi undangan tersebut.

"Suka untuk saya kongsi rasa syukur dan gembira kerana saya masih diberi menerima undangan untuk mengadakan konsert, persembahan, kemunculan di televisyen dan radio serta menjadi jurucakap kepada pelbagai produk. Sayang sekali kebanyakan tidak dapat saya penuhi," lanjut Siti Nurhaliza.

Meskipun demikian ia tetap akan menjalani beberapa kontrak, tetapi tetap disesuaikan dengan kondisinya. "Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas desus selama ini, telah terjawab kerana saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini," tutupnya.

Doa dan ucapan selamat pun disampaikan warganet melalui kolom komentar:

yayu_pujip: Alhamdulillah semoga dikaruniai kesehatan selama hamil smp melahirkan, lancar & selamat utk ibu & bayinya

nurafifahtan @alinkitchen: itu dinamakan ujian hasil kesabaran Dato @ctdk dan Datuk K Allah kurniakan rezeki anak sekian lama menunggu

fzrullouis: Congrats dato @ctdk and dato k semoga diberi kesihatan yang sihat dekat baby and your family.

clarks_jannahrahim: Alhamdulillah.. Tahniah @ctdk

amira.lien.9: Alhamdulillah.syukran dato @ctdk Semoga dpermudahkan.. Amin.. Musti comey nanti..

asih.jupe: Allhamdulilah semoga selalu sehat sampai melahirkan amin untuk dato @ctdk amin

Sumber: Tribunpekanbaru.com


Berita Lainnya

Index
Galeri